donderdag 28 mei 2009

Binnengekomen bericht via website: Klantenservice

Vandaag wilde ik een boek verlengen met 6 weken omdat wij volgende week op
vakantie gaan. Dit bleek helemaal niet meer te kunnen. Als wij in de
'grote' vakantie op vakantie gaan dan mogen wij wel de boeken 6 weken
verlengen.
Onbegrijpelijk en pure discriminatie tegenover de mensen die gelukkig niet
meer in de 'grote' vakantie op vakantie hoeven. Wij worden gestraft en
moeten vanaf de 4e week dat wij boeken hebben, voor ieder boek per dag
0,15 betalen. Dit is niet erg sociaal.
Of je nu in mei/juni op vakantie gaat of in augustus, verlengen met 6
weken blijft toch hetzelfde.
Er werd geopperd dat ik ook telefonisch de boeken kan verlengen. Dat is
een dure grappenmakerij om vanuit het buitenland te bellen.
Ik hoop echt dat hier een oplossing voor gevonden kan worden.
Graag uw reactie.

1 opmerking:

  1. Hartelijk dank voor uw mail.
    Ik begrijp dat het voor u lastig is om tijdens uw vakantie uw boeken te verlengen.
    Vanuit de hele wereld kunt u op onze website www.sbhaarlem.nl via de verlengoptie uw boeken verlengen.

    In de zomer stellen we eenmalig een leentermijn in van 6 weken in ons bibliotheeksysteem. Dan geldt voor iedere lener die leentermijn.
    Iedere keer dat, buiten de zomerperiode, een lener individueel vraagt om een langere leentermijn moet dat handmatig worden ingevoerd door een bibliotheekmedewerker.

    Dat past niet meer bij het invoeren van de zelfservice. Wij streven ernaar dat onze leners zoveel mogelijk zaken rondom het lenen zelf kunnen doen.
    Nu in alle vestigingen de zelfservice apparaten in gebruik zijn genomen, maken we geen uitzonderingen meer op de leentermijn die hoort bij de verschillende materialen.

    Verder wordt op dit moment gewerkt aan een voorstel om per 1 januari 2010 een abonnement te bieden, dat iets meer kost maar dat dan o.a. standaard een leentermijn biedt van 6 weken.

    U zou ook nog kunnen overwegen om iemand in uw omgeving te vragen om halverwege de leentermijn een telefonische verlenging voor u te doen bij de Stadsbibliotheek.

    Met vriendelijke groet,

    Lysbeth van Riemsdijk
    Teammanager Frontoffice
    Stichting Stadsbibliotheek Haarlem en Omstreken

    BeantwoordenVerwijderen