donderdag 7 mei 2009

Binnengekomen bericht via ideeënbus: Klantenservice

U verhoogt de prijzen. Via internet kan men verlengen. Ik ken zoveel oudere mensen, die geen internet hebben. Zij zijn afgehaakt! Zo jammer.Een euro voor het bellen is veel te hoog. Elke verandering is geen verbetering. Ik lees voor wekelijks op school om boeken te leren zien, voelen en begrijpen. Dit is een groot genot en nodig voor hun ontwikkeling. Beeldcultuur overschreewt ook deze kinderen. S.v.p. denkt u aan de ouderen! Stadsbibliotheek had een prachtige voorleeshoek, heel uitnodigend, met zoveel plezier heb ik daar +/- 10 jaar voorgelezen. Nu moeten we ondergronds in de kelder! Een peuter en kleuter vindt dat vaak eng, wil zeker niet alleen. Drukke mama's en papa's dalen geen trappen meer af! Ook hier veel minder animo.Waarom denkt u niet na over uw beleid? Zo jammer. Mooie gebouwen, en straks voor wie?

1 opmerking:

  1. Dank u voor het inzenden van het suggestieformulier. U kaart verschillende zaken aan. Ik beantwoord ze een voor een.
    Als eerste noemt u dat wij onze prijzen verhogen. Dat is inderdaad juist. Wij krijgen als bedrijf te maken met prijsverhogingen en o.a. daardoor zijn we genoodzaakt onze tarieven te verhogen. Dat is nooit leuk, maar wij willen bv. heel graag hetzelfde aantal nieuwe boeken per jaar blijven aanschaffen.

    Uw tweede suggestie gaat over het verlengen van boeken. U geeft aan dat veel ouderen geen internet hebben en dat het daardoor voor hen lastig is om vanuit huis materialen te verlengen. Dat kan dan nog telefonisch en dat kost € 1,00. Dat vindt u te duur. U geeft aan dat niet iedere verandering een verbetering is. Maar voor zover ik weet is er niets verandert als het om verlengen gaat. Er komt zelfs nog een mogelijkheid om te verlengen bij. Met uitzondering van de bibliotheek in Spaarndam zijn al onze vestigingen voorzien van zelfservice apparatuur. Op de uitleenapparaten kunt u zelf met behulp van uw pasje, boeken verlengen. Dit kost niets.

    Uw derde suggestie gaat over het zitmeubel op het vorige MLP op de Centrale. De jeugdafde-ling is heringericht, omdat we dringend ruimte nodig hebben om de collectie voor jongeren een plek te geven.
    Het MLP is ook opnieuw vormgegeven, dat was nodig omdat de eisen aan zo’n plein veranderd zijn.
    Wij weten overigens dat er heel veel kinderen zijn, die het juist spannend vinden om naar de voorleeskelder te gaan. Het is een mooi ingerichte knusse ruimte.

    Als managementteam zijn we samen met onze medewerkers steeds bezig met ons beleid. Wij maken bewuste keuzes. Dat niet iedere keuze door iedere klant wordt toegejuicht daar zijn we ons van bewust. Maar ons beleid is er op gericht om de bibliotheek steeds aantrekkelijker te maken voor een grote groep mensen. Zodat ook over 10 jaar er nog steeds mensen met veel plezier naar de bibliotheek komen.

    Met vriendelijke groet,


    Lysbeth van Riemsdijk
    Teammanager frontoffice
    Stichting Stadsbibliotheek Haarlem & Omstreken

    BeantwoordenVerwijderen