dinsdag 19 mei 2009

Binnengekomen bericht via website: Klantenservice

In de zomerperiode is het mogelijk de leentermijn op 6 weken te stellen. Buiten die periode is dat niet mogelijk, in mijn ogen een zuiver administratieve regel.
Ik ga 5 weken op vakantie naar centraal Azie waar internet zeer onbetrouwbaar is.
Bij voorbaat moet ik dus rekening houden met een boete.
Waarom is verlenging naar 6 weken nu niet mogelijk?

1 opmerking:

  1. Hartelijk dank voor uw mail.
    Ik begrijp dat het voor u lastig is om tijdens uw reis uw boeken te verlengen.
    Vanuit de hele wereld kunt u op onze website www.sbhaarlem.nl via de verlengoptie uw boeken verlengen.

    In de zomer stellen we eenmalig een leentermijn in van 6 weken in ons bibliotheeksysteem. Dan geldt voor iedere lener die leentermijn.
    Iedere keer dat, buiten de zomerperiode, een lener individueel vraagt om een langere leentermijn moet dat handmatig worden ingevoerd door een bibliotheekmedewerker.

    Dat past niet meer bij het invoeren van de zelfservice. Wij streven ernaar dat onze leners zoveel mogelijk zaken rondom het lenen zelf kunnen doen.
    Nu in alle vestigingen de zelfservice apparaten in gebruik zijn genomen, maken we geen uitzonderingen meer op de leentermijn die hoort bij de verschillende materialen.

    Verder wordt op dit moment gewerkt aan een voorstel om per 1 januari 2010 een abonnement te bieden, dat meer kost maar dat dan o.a. standaard een leentermijn biedt van 6 weken.

    Ik wens u een fijne vakantie en hoop van harte dat het in 1 poging lukt om vanuit Azië een verlenging van de door u geleende materialen tot stand te brengen.

    U zou ook nog kunnen overwegen om iemand in uw omgeving te vragen om halverwege de leentermijn een telefonische verlenging voor u te doen bij de Stadsbibliotheek.







    Met vriendelijke groet,

    Lysbeth van Riemsdijk
    Teammanager Frontoffice
    Stichting Stadsbibliotheek Haarlem en Omstreken

    BeantwoordenVerwijderen