donderdag 24 september 2009

Binnengekomen bericht via ideeënbus: Klantenservice

Meer Engelstalige boeken, wat een lege kasten!, wat een armoede!, waar was dat voor nodig? Als ik ondanks die klantonvriendelijke automatisering niet zo vriendelijk geholpen was had ik onmiddellijk bedankt.

1 opmerking:

  1. In de bibliotheek Heemstede is enige maanden geleden de collectie engelstalige romans gesa-neerd. Daarbij zijn vieze en/of kapotte boeken verwijderd en ook de titels die al jaren niet meer werden uitgeleend. Saneren is noodzakelijk om de collectie up to date en aantrekkelijk te hou-den. Een groot aantal oudere exemplaren wordt bewaard in de kelder van de Centrale biblio-heek.

    Wekelijks komen in de bibliotheek Heemstede nieuwe Engelstalige romans binnen. Een over-zicht van de aanwinsten kunt u vinden in de tweewekelijkse overzichten op onze website.
    www.sbhaarlem.nl , u klikt dan links bovenaan op aanwinsten. U komt dan uit bij de catalogus en direct daaronder staan allerlei thema’s van de aanwinsten waarop u kunt klikken. In uw geval is dat “aanwinsten buitenlandse romans”. U kunt altijd in de bibliotheek aan een informatieme-dewerker vragen om u te laten zien hoe dit in z’n werk gaat.
    Voor de aanschaf zijn (beperkte) budgetten beschikbaar en deze zullen voorlopig niet verhoogd worden.

    Het is jammer dat u de zelfservice apparaten als klantonvriendelijk ziet. Wij zetten ze juist in zodat onze klanten de dingen die ze zelf kunnen ook zelf doen. En dat onze medewerkers ver-volgens meer tijd hebben om vragen te beantwoorden.
    Ik hoop dat als u ze wat langer gebruikt dat het gemakkelijker wordt en dat u toch met veel ple-zier naar de bibliotheek zult blijven komen.




    Met vriendelijke groet,




    Lysbeth van Riemsdijk

    Teammanager frontoffice
    Stichting Stadsbibliotheek Haarlem en omstreken

    BeantwoordenVerwijderen