donderdag 30 juli 2009

Binnengekomen bericht via website: Bedrijfsdiensten

1.Mensen die zoals ik moelijk ter been zijn, moeten in het centrum met de lift naar boven. De deur van die lift gaat zo zwaar open, dat je er haast niet uit komt zonder hulp.


2.Iets soortgelijk geldt voor de toiletten. Die zijn zo laag dat ik er alleen met de grootste moeite nog afkom. Een goede steun aan de muur bevestigd zou al helpen. Kortom bekijk de hele boel ook eens op toegankelijkheid voor bejaarden en invaliden.


Tot slot, ik maak al van het begin veel gebruik van de catalogus op het internet en van de mogelijkheid tot verlengen. Sedert kort moet je voor het inloggen steeds je geboortedatum en het nummer van je lezerspas invullen. Graag de mogelijkheid terug dat deze gegevens onthouden worden.

1 opmerking:

  1. Van u heb ik onderstaand bericht ontvangen. Per onderwerp beantwoord ik uw vragen.

    De Centrale bibliotheek is begin jaren 70 gebouwd. Indertijd hadden voorzieningen voor mensen met een beperking nog geen hoge prioriteit. Tegenwoordig wordt daar meer aandacht aan besteed. Daarom ook is bij de herinrichting ook de wens geuit de personen lift beter toegankelijk te maken. Dat sluit aan bij uw suggestie. De kosten voor aanpassing van de huidige lift zijn redelijk hoog. Wij hebben dan ook een aanvraag ingediend voor de bekostiging daarvan. De verwachting is dat wij nog dit jaar kunnen beginnen met het elektrisch bedienbaar maken van de lift.

    Nog deze maand heb ik een overleg met de gebouw beheerder over de meerjaren onderhoudsplanning. In dat overleg zal ik pleiten voor het aanpassen van de toiletten.

    Helaas voor u hebben wij er voor gekozen die mogelijkheid uit te schakelen. Dat is gedaan omdat lezers met meerdere abonnementen, zoals gezinnen met kinderen, er meer last dan baat van hadden.

    Ik hoop hiermee uw vragen voldoende beantwoord te hebben.





    Met vriendelijke groet,
    Leo Holdorp
    Teammanager Bedrijfsdiensten

    BeantwoordenVerwijderen