donderdag 30 juli 2009

Binnengekomen bericht via website: Klantenservice

Waarom moet men iedere keer dat men inlogt, de barcode en geboortedatum intypen,
Dit onderwerp is besproken in het klantenpanel ongeveer een jaar geleden en men zou dit aanpassen.
Belofte maakt schuld, dus regel dit even.

3 opmerkingen:

  1. Ik weet dat het onderwerp is besproken tijdens een bijeenkomst van het klantenpanel. Ik kan me niet herinneren, dat gezegd is dat we dat zouden regelen. Wel dat we daarnaar zouden informeren.
    Het antwoord is het volgende.
    Als we de mogelijkheid geven om een inlog te onthouden op de computer, krijgt ieder gezin waar meerdere pasjes gebruikt worden problemen.
    Zodra je n.l. van één pasje de gegevens intoetst en aanvinkt 'onthouden op deze computer' dan kan men niet meer inloggen op een ander pasje. Ook al toets je dat andere nummer in, dan blijft hij toch de gevens van het eerste pasje oproepen.
    Dat betekent dat zo'n lener een cookie moet verwijderen. Dat kan de gemiddelde computergebruiker niet.

    Daar hebben we al heel veel vragen/klachten over gehad.

    Daarom is ervoor gekozen om iedereen altijd met het pasnummer en de geboortedatum in te laten loggen.

    Ik hoop dat u begrip kunt hebben voor dit besluit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedoeld onderwerp is ter tafel gekomen omdat men blij was dat er op eenvoudige wijze ingelogt kon worden zonder dat men steeds de barcode moest
    intypen. Nu blijkt dat dit weer is verlaten met de door U genoemde rede. Mijns inziens is het heel eenvoudig op te lossen door een klein keuze
    menuutje in te bakken, natuurlijk met enige uitleg.
    Daar er nog steeds een uitnodiging van de directeur bij mij ligt, om de website nog eens te toetsen nadat deze gereed is, ben ik in afwachting wanneer de toetsing plaatsvindt.
    Dit soort probleempjes en andere opmerkingen kunnen dan kortgesloten worden en eventueel aangepast. Ben benieuwd naar de reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de huidige website is zo'n menuutje niet eenvoudig te realiseren.
    En de problemen met geblokkeerde passen zijn te groot om toch een keuzemogelijkheid te bieden.

    Ik weet dat er gewerkt wordt aan een nieuwe website, maar het stadium van raadpleging van gebruikers is nog niet bereikt.
    Dat zal nog enige maanden vergen.

    U hoort zeker van onze directeur als het zover is. Zij wil zoveel mogelijk klanten betrekken tijdens de aanloop naar de nieuwe website.

    Met vriendelijke groet,

    Lysbeth van Riemsdijk
    Teammanager Frontoffice
    Stichting Stadsbibliotheek Haarlem en Omstreken

    BeantwoordenVerwijderen