maandag 4 november 2013

Procedure/Verlengen van gereserveerd boek

Mijn dochter heeft een boek voor haar broer geleend. Nu blijkt dat hij het niet kan verlengen omdat het voor een andere lezer is gereserveerd. Het zou fijn zijn als je daarvan op de hoogte wordt gebracht. Hij was in de veronderstelling dat hij het nog iets langer zou kunnen lenen. En dat kan nu niet met een erg star systeem. Daarbij komt dat de website (om te verlengen) een paar avonden niet bereikbaar was en ik er speciaal voor naar de bibliotheek ben gekomen.

1 opmerking:

  1. Wij begrijpen goed dat u graag had willen weten of materiaal verlengd zou kunnen worden of niet i.v.m. reservering door een andere lener. Wij kunnen echter niet een bericht sturen naar iedere lenen die een gereserveerd boek thuis heeft. Dagelijks worden ca. 100 boeken gereserveerd.
    Een abonnement geeft recht om voor een bepaalde periode te kunnen lenen. Het geeft geen recht om te verlengen. Verlengen is een service, waarvan alleen gebruik gemaakt kan worden (tot maximaal twee keer) als het materiaal niet door een ander is gereserveerd. U ervaart het als star, maar hoe zou u reageren wanneer u met smart op een boek zit te wachten en de bibliotheek tegen u zegt dat dat nog wel wat langer kan duren omdat de vorige lener het langere tijd wil lenen?

    BeantwoordenVerwijderen