vrijdag 24 april 2015

Inrichting: toegankelijkheid souterrain de Bibliotheek Haarlem Centrum


Het gebeurt nog al eens dat ik een boek wil raadplegen dat in de kelder van de Stadsbibliotheek staat. De trap daarheen is  voor ouderen, en dat ben ik, bezwaarlijk. Het personeel van de bibliotheek is altijd gaarne bereid om een boek op te halen, maar ik loop daar graag zelf rond om vervolgens soms met een heel andere keuze boven te komen. Het personeel is ook bereid mij met de lift naar beneden te helpen, maar moet daar dan wachten tot ik uitgezocht ben om mij weer terug naar boven te voeren.
Ik zou graag willen dat de kelder per lift algemeen toegankelijk wordt, zonder gebruik van codes.  

1 opmerking:

  1. Uw vraag om toegang tot de kelder via de lift kan ik goed begrijpen. Er zijn meer bezoekers die deze vraag hebben gesteld. Uit uw mail lees ik dat u een regelmatig bezoeker bent van de bibliotheek. Dan weet u ook dat het gebruik van de kelder de afgelopen jaren al enkele keren is veranderd. Er zijn nu plannen om de kelder beter in te richten zoals de rest van de bibliotheek. Meer studieplekken en leeszitjes. De vraag om toegankelijkheid via de lift zal ik meenemen bij deze opknapbeurt. Het blijft natuurlijk wel de vraag hoeveel dit gaat kosten en of we hier de financiële middelen voor vrij kunnen en willen maken. Het heeft onze aandacht en we zullen het meenemen in onze afwegingen.

    BeantwoordenVerwijderen